Використання ІКТ у професійній діяльності педагога

       Входження ІКТ у різні сфери діяльності людини не оминає й галузь освіти, тому викладачі повинні вміти кваліфіковано вибирати та застосовувати ті технології, які відповідають змісту і цілям навчально-методичної роботи навчального закладу. При атестації присвоєння всіх кваліфікаційних категорій передбачає використання ІКТ, цифрових освітніх ресурсів у навчально-виховному  процесі.
          Напрями використання ІКТ:
-         Викладацька діяльність.
-         Навчально-методична діяльність.
-         Методична підтримка навчального процесу.
-         Самостійна робота учасників навчально-виховного процесу.
         Використання ІКТ, цифрових освітніх ресурсів у професійній діяльності педагога дозволяє оптимізувати зміст навчання, модернізувати методи та форми організації навчально-виховної діяльності, забезпечити високий науковий і методичний рівень викладання, індивідуальний підхід у навчанні, підвищити ефективність та якість надання освітніх послуг.
           Поряд із традиційними формами методичної діяльності: семінари-практикуми, педагогічні читання, круглі столи, школа педмайстерності, майстер-класи, педагогічні студії, тренінги в навчально-методичну роботу з педкадрами впроваджуються інноваційні форми.
          Для використання ІКТ використовується програмне забезпечення:
-         Текстовий редактор MS Word.
-         Табличний процесор MS Excel.
-         Система створення презентацій Power Point.
-         Програма для роботи з електронною поштою, власним розкладом, контактами і завданнями Microsoft Outlook.
         Для здійснення наукової організації праці, ефективного досягнення цілей у навчально-виховній роботі важливим є здійснення електронного документообігу:
-         Складання індивідуальних планів.
-         Плани роботи методичних служб.
-         Участь у плануванні закладу.
-         Навички організації інформобміну і документообміну.
-         Навички співпраці з електронною документацією.
         Модель організації науково-методичної роботи:
           1 етап. Організація постійно діючих комп’ютерних курсів.
            2 етап. Проводити постійно діючий науково-методичний семінар.
             Діяльність учителя на 1 і 2 етапах спрямована на набуття нових знань, пошук нових і генерування власних ідей.
             3 етап. Практичне використання ІКТ  у навчально-виховному процесі, їхній зв’язок із сучасними освітніми технологіями.
             4 етап. Створення власної електронної продукції для забезпечення методичної підтримки навчально-виховного процесу. Це підвищую ІКТ-компетентність учителя.
              5 етап. Участь педпрацівників у роботі науково-практичних конференцій, семінарів, конкурсів, майстер-класів з метою застосування та впровадження ІКТ у навчально-виховний процес, поширенні власного досвіду.
               4 і 5 етапи надають можливість перевірити дієвість інноваційних ідей педагога.
               Для ефективного впровадження ІКТ у навчальний процес використовуються сучасні цифрові освітні ресурси:
-         Педагогічні програмні засоби, включаючи авторські.
-         Програми для проведення тестів.
-         Електронні підручники, планшети.
-         Колекція цифрових освітніх ресурсів мережі Інтернет (наприклад, бібліотека електронних наочних посібників).
         ІКТ – це новий вимір у просторі навчання, необхідний помічник викладача, інструмент для досягнення педагогічних цілей.
          Організація науково-методичної роботи в навчальному закладі в напрямку створення інформаційного освітнього середовища уможливлює комплексне застосування ІКТ, що забезпечує справжню інтерактивність навчання.
            Використання ІКТ і цифрових освітніх ресурсів дає можливість вирішувати такі актуальні питання:
-         Використовувати в наувово-методичній діяльності здобутки новітніх інформаційних технологій.
-         Удосконалювати навички самостійної роботи в інформаційних базах даних, мережі Інтернет.
-         Забезпечувати особистісно орієнтований і диференційований підхід у навчанні, реалізацію інтерактивного підходу.
-         Підвищувати пізнавальну активність учнів за рахунок різноманітних відео- та аудіоінформації, робити процес навчання цікавішим і змістовнішим.
-         Здійснювати контроль шляхом тестування і системи запитань для самоконтролю.
          У рамках освітнього аутсорсингу брати участь у проектах, що передбачають використання та впровадження ІКТ:
1.     Національний проект «Відкритий світ» http://www.ow.org.ua/
2.     «Навчання для майбутнього» http://iteach.com.ua/
3.     Програма «Інклюзивна освіта» Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» http://www/ussf.kiev.ua/index.php?go=Inklus
4.     Освітні проект «Електронний щоденник» http://scoolinfo.com.ua
             Вагоме значення у науково-методичній роботі з педкадрами дають вебінари, відео конференції, Skyp-зв’язок, онлайн-наради. Ці форми роботи повинні стати невід’ємною частиною дистанційної освіти.
            З метою реалізації особистісного потенціалу з розвитку ІКТ-компетенцій кожному педагогові спільно з різними ланками методичних структур, необхідно виявити методи, форми та засоби досягнення результату, окреслити шляхи та перспективи розвитку інноваційного досвіду, використовуючи такий алгоритм: самоаналіз   узагальнення досвіду (форма представлення – портфоліо)   демонстрація досвіду (форма представлення – презентація)   поширення досвіду (участь у конкурсах, майстер-класах).
            До інноваційних форм роботи у навчально-виховній діяльності відносяться освітні веб-квести, кластери. З їхньою допомогою відбувається оновлення змісту освіти на основі використанні актуальних  педагогічних технологій. Ці форми роботи поєднують в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій, їхня мета – розширення і корекція знань, одержаних з інформаційних джерел і мережі Інтернет, їхня інтеграція з різними дисциплінами та галузями наук.
            Використання ІКТ і цифрових освітніх ресурсів надає великі можливості для суттєвого покращення науково-методичної роботи з педкадрами, підвищення якості навчального процесу, рівня засвоєння знань, інтересу до навчального процесу.

     

27 комментариев:

  1. Нині впроваджуються освітні моделі, що ґрунтуються на гуманістичних засадах, тобто є особистісно зорієнтованими. Вони відображають особливості сучасного соціокультурного простору та забезпечують реалізацію завдань нового Державного стандарту .

    В умовах інтеграції України в європейський освітній простір набуває актуальності проблема пошуку шляхів підвищення ефективності та результативності навчального процесу в початковій школі. Сучасний соціокультурний процес характеризується глобалізацією масмедійного простору. Інтенсивне проникнення в освітній простір інформаційно-комунікаційних технологій викликали в початковій освіті появу не лише позитивних тенденцій, пов'язаних насамперед із розширенням горизонтів її доступності, а й нових суперечностей і ризиків, викликаних стрімким поширенням інформації.
    Отже, нині важливого значення набуває впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес. Якщо підтримувати, стимулювати перші паростки самостійності, самовираження, то цілком можливо, що мої вихованці стануть успішними творчими особистостями, здатними пізнавати й творити навколишній світ і своє життя. А в майбутньому вони стануть конкурентоздатними на ринку праці.
    Отже, використання ІКТ на уроках у школі дає змогу підвищити якість навчання, формувати необхідні ключові та предметні компетентності, навички практичного застосування набутих знань, створює умови для ефективної взаємодії педагогів з учнями та батьками, розвиває творчі здібності, що є необхідною умовою подальшої максимальної реалізації особистості в сучасному житті.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Шановна Альоно Василівно, а як саме у Вашому закладі освіти в науково-методичній роботі використовуються інфоормаційно-комунакаційні технології?

      Удалить
    2. Для того, щоб учителі могли ефективно використовувати ІКТ у навчальному процесі, вони повинні мати певний рівень умінь і навичок володіння комп'ютером, використання інформаційних технологій як засобу навчання. Вчителі Широкіської ЗОШ успішно проходять освітню програму «Intel. Навчання для майбутнього». Дана програма добре зарекомендувала себе у навчанні вчителів основам дослідницької роботи під час створення проектів відповідно до чинної державної програми. Розроблено програму, посібники, методичне забезпечення і рекомендації, накопичено значний досвід проведення тренінгів для вчителів.
      Курсове підвищення кваліфікації вчителів географії передбачає навчальні заняття з використанням ІКТ, які включають ознайомлення вчителів комп'ютером, можливостями програм Microsoft Office, із мультимедійними засобами як джерелом нових знань під час вивчення програмового матеріалу, можливість викладати великий за обсягом навчальний матеріал за короткий час.
      Другим напрямом у підвищенні кваліфікації вчителів є ознайомлення їх з проектною методикою, можливостями ІКТ у створенні нових інформаційних продуктів на принципах інтерактивного та особистісно орієнтованого навчання.
      За допомогою програм Microsoft Word, Microsoft Power Point, Microsoft Office Publisher вчителі, вчаться розробляти уроки, використовуючи метод проектів, досліджувати поставлені проблемні питання. При цьому вони використовують ресурси Інтернету, матеріали підручників, енциклопедій тощо, гіперпосилання на ресурси Інтернету. Значна увага приділяється створенню дидактичних матеріалів– тестів, діаграм тощо.

      Удалить
  2. Кожний шкільний предмет здатний суттєво вплинути на менталітет людини, яка формує себе як особистість, на методи вирішення не тільки шкільних завдань, а й навколишнього середовища. На думку вчителів Кушугумського НВК «Інтелект» випускник НВК повинен мати компетенцію використання інформаційних технологій, тобто технологій, що проектуються сучасною індустрією як в освіті, так і в повсякденному житті. Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають нові можливості для творчості, знаходження і закріплення будь-яких професійних навичок, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання.
    Вчителі НВК використовують комп’ютеризацію навчального процесу як один з найбільш перспективних напрямів підвищення якості освіти. І як результат учнів які, мають навчальні досягнення високого та достатнього рівнів – 44%. Аналізуючи роботу щодо використання комп’ютерних програм, електронних засобів навчального призначення, спілкуючись з колегами по освітньому округі ми дійшли висновку, що при використанні ІКТ в навчально-виховному процесі в загальноосвітніх навчальних закладах виникають проблеми щодо:
    • недостатнього матеріально-технічного та науково-методичного забезпечення навчальних закладів;
    • недостатньо розроблені методики використання сучасних інформаційних технологій навчання у навчальному процесі під час вивчення усіх навчальних предметів;
    • недостатня підготовка педагогічних кадрів до використання в навчальному процесі засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій;
    • відсутність у вчителів мотивації щодо використання сучасних інформаційних технологій навчання.
    Проте, необхідно відмітити, що Кушугумський НВК має фахівцій високої кваліфікації щодо викладання самого предмету інформатики, а також - три комп’ютерні класи. Комп’ютери перейшли із класу інформатики у навчальні класи, за допомогою яких вчителі-предметники здійснюють навчальний процес. Зміни, які відбулися у підходах до навчання створили умови для перебудови особистісних установок взаємодії учителя з учнями.

    ОтветитьУдалить
  3. Сьогодні наші вчителі виступають у ролі творчого керівника, спрямовують учнів від статичних знань до динамічних. Учителі створюють сприятливі умови для розкриття і розвитку учнів. Учні та вчителі НВК мають доступ до Інтернету: підключено три кабінети інформатики, кабінет хімії, кабінети директора НВК та заступників директора з НВР, комп’ютери бібліотекаpя, секретаря та бухгалтера.
    Вчителям НВК відповідають риси професіоналізму сучасного вчителя. Серед них: організаційні здібності; педагогічні вміння; володіння комп’ютерною технікою; відкритість; маневреність; гнучкість; співробітництво. Домінантною складовою для кожного вчителя НВК є оволодіння комп’ютерною технікою, інформаційними технологіями. Висока компетентність дає їм змогу ухвалювати творчі рішення, знаходити можливості вміло використовувати теоретичні знання й практичні вміння щодо ІКТ. Серед вчителів НВК «Інтелект» пройшли навчання з Веб 2.0. – 33 вчителі, «Основи ІКТ» - 11 вчителів, «Інтел» - 32 вчителі. Таким чином, всі педагоги вміють орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного суспільства. Так вчителі НВК активно вводять в свої уроки навчальні відео презентації, зроблені власноруч, фрагменти документальних та художніх фільмів, мультфільмів. Вивчають комп’ютерні програми для професійної обробки цих фрагментів – зазвичай для нестандартного введення в тему. На сторінках персональних сайтів ведеться живе спілкування вчителя з учнями, у блозі на цьому ж сайті вчитель пропонує проблемні теми зі свого предмету, які школярі обговорюють, або ведуть дискусії стосовно робочих етапів власних короткотермінових проектів. Така робота дозволяє вчителям бути сучасними і крокувати попереду своїх учнів.
    Спостерігається динаміка зростання кількості сайтів педагогів, що свідчить про підвищення рівня інформаційної компетентності вчителів Кушугумського НВК.
    Інновацією в початковій школі стало впровадження Всеукраїнського проекту "1 комп’ютер -1 учень", метою якого є прогнозування моделі навчального електронного середовища і створення необхідних соціальних, психологічних, педагогічних умов для опанування вчителями та учнями сучасних інформаційних технологій і розроблення методики їх використання в навчально-виховному процесі у цьому середовищі. Над даним проектом НВК працює вже 4-й рік.

    ОтветитьУдалить
  4. Новітні інформаційні технології (ІТ) уже міцно увійшли у сучасне життя суспільства та у навчально-виховний процес Новозапорізької школи . Використання їх дає змогу здійснювати навчально-виховний процес на більш високому рівні, а в управлінні навчальним закладом допомагає забезпечити дієвість, оперативність та ефективність роботи адміністрації школи.
    Концепція Національної програми інформатизації: “Інформатизація освіти спрямовуватиметься на формування та розвиток інтелектуального потенціалу нації, удосконалення форм і змісту навчального процесу, впровадження комп'ютерних методів навчання та тестування, що дасть можливість вирішувати проблеми освіти на вищому рівні з урахуванням світових вимог. Серед них - індивідуалізація навчання, організація систематичного контролю знань, можливість враховувати психофізіологічні особливості кожної дитини тощо. Результатами інформатизації освіти мають бути: розвиток інформаційної культури людини (комп'ютерної освіченості); розвиток змісту, методів і засобів навчання до рівня світових стандартів».
    У школі впроваджуються інноваційні технології у навчально-виховний процес. Адже уроку з використанням ІКТ властиво :
    • Принцип адаптивності: пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей дитини;
    • Керованість: у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання;
    • Інтерактивність і діалоговий характер навчання;
    • ІКТ мають здатність "відгукуватися" на дії учня і вчителя;
    • вступати" з ними в діалог, що і становить головну особливість методик комп'ютерного навчання.
    • Оптимальне поєднання індивідуальної та групової роботи;
    • Підтримання в учня стану психологічного комфорту при спілкуванні з комп'ютером;
    • Необмежене навчання: зміст, його інтерпретації і додаток скільки завгодно великі.
    Усі 18 педагогів школи пройшли навчання на програмою «Інтел», мають вдома комп’ютери. 8 із них використовують ноутбуки на уроках.
    В школі в наявності 7 примірників ліцензійованих електронних програмних засобів з різних предметів, які постійно використовуються в роботі. Є в наявності графік роботи комп’ютерного класу. Діти та вчителі школи мають можливість відвідувати комп’ютерний клас на уроках і в позаурочний час: готуватися до уроків, користуватися послугами інтернету, створювати власні роботи з різних предметів. Також до Інтернуту підключено кабінети директора школи та заступників директора з НВР, комп’ютер бібліотекаpя.
    В діяльості школи використовується електронний програмний засіб «Курс. Школа». Використання ІКТ знаходиться під контролем, розглядається на педрадах та нарадах.
    Спостереження адміністрації школи за організацією навчально-виховного процесу показали, що вчителі школи використовують комп’ютеризацію навчального процесу як один з найбільш перспективних напрямів підвищення якості освіти. Але є педагоги, особливо молоді спеціалісти, які використовують ІКТ лише іноді під час відкритих уроків чи заходів.
    Такий творчий підхід дозволяє педагогу максимально ефективно використовувати у своїй роботі багатий інструментарій, що представляється сучасними комп'ютерними технологіями. Уроки з використанням ІКТ підвищують навчальну мотивацію, а, отже, і інтерес до предмету.

    ОтветитьУдалить
  5. Основними принципами роботи учителя, як консультанта і помічника, стали відкритість, впевненість у можливостях і здібностях учнів, бачення внутрішнього світу і можливостей кожної дитини. Роль учителя стала більш активною. Учителі створюють сприятливі умови для розкриття і розвитку учнів. Стрімкі темпи інформатизації суспільства та розвитку Інтернет - технологій актуалізують проблему формування інформаційної компетентності підростаючого покоління, яка наразі виступає одним із потужних чинників успішності навчальної, професійної, суспільної та інших видів діяльності молодої людини.

    Впровадження інноваційних моделей навчального процесу передбачає вміння вчителів - предметників користуватися засобами новітніх інформаційних технологій. Структурна побудова заняття з використанням ІКТ змінює саму суть навчального процесу, занурюючи його в спілкування, де ролі вчителя й учня врівноважені: обидва працюють для того, щоб навчатися, ділитися своїми знаннями, досягненнями свого життєвого досвіду. Важливим тут є не те, як багато діти знають, а як вони дізналися і що робитимуть зі своїми знаннями.
    Лукашівський НВК

    ОтветитьУдалить
  6. «Хто володіє інформацією, той володіє світом», – сказав колись Уїнстон Черчілль. Дійсно, інформація у сучасному світі – це стратегічний ресурс.
    Щоб орієнтуватися у наростаючих інформаційних потоках, сучасні керівники навчальних закладів повинні вміти отримувати, обробляти і використовувати інформацію за допомогою комп'ютерів і сучасних засобів зв'язку. Ефективність управлінської діяльності багато в чому визначається рівнем підготовки керівних кадрів. Адже використання IT-технологій керівником дозволяє активізувати роботу не тільки адміністрації школи, а й педагогів. Діяльність сучасного навчального закладу безпосередньо залежить від того, якою мірою керівник та його заступники володіють потоком інформації, як швидко вони можуть її обробити і довести до відома учасників освітнього процесу.
    Досвід роботи нашої школи показує дійсну можливість реалізації основних завдань інформатизації в управлінській діяльності. На даний момент всі працівники школи володіють комп'ютером і, мають вільний доступ до нього. Школа має доступ до Інтернету, Wi-Fi.
    Сучасний керівник-менеджер повинен мати доступ до джерел інформації 24 години на добу. Для цього вся потрібна інформація (нормативні документи, шкільна документація, бази даних, каталоги сайтів) повинна зберігатись у вигляді веб-ресурсів. Це дозволить директору школи оперативно з будь-якого місця (на нараді у відділі освіти, під час відрядження, увечері вдома) знайти потрібний документ, проаналізувати його та прийняти правильне рішення.
    Надзвичайно ефективним елементом інтернет-технологій для мене, як керівника, є сервіс SkyDrive від Microsoft, що базується на хмарній організації інтернет-сервісу зберігання файлів з ​​функціями файлообміну, який я зараз опановую. Даний ресурс - це безкоштовне інтернет-сховище для файлів об’ємом до 7 Гб, до якого можна отримувати доступ звідусіль. Завантаживши в «хмару» всю базу шкільної документації та синхронізувавши її з робочим комп’ютером, можна знайти будь-який шкільний документ, перебуваючи вдома, або поза школою.
    Першочерговим в управлінській діяльності адміністрації Долинської школи є розширення її інформаційного простору, популяризація напрацювань колективу через мережу Інтернет, спілкування з учасниками навчально-виховного процесу он-лайн. Створення веб-сайту закладу є одним із важливих елементів цієї роботи.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Ласкаво просимо на сайт Долинської ЗШ за адресою http://dolynskaschool.at.ua/!!!

      Удалить
    2. Отримала велике задоволення від перегляду матеріалів Вашого шкільного сайту. Дуже вражена. Так тримати і надалі

      Удалить
  7. Шановні учасники обгововорення матеріалів дистанційного семінару.
    Буду дуже вдячна, якщо у своїх коментарях Ви будете посилатися на адреси персональних блогів педагогів, підпорядкованих Вам закладів, на адреси своїх сайтів та персональних блогів, де розміщуються електронні портфоліо педагогів, матеріали дистанційних семінарів в межах освітніх округів тощо
    З повагою, завідуюча РМК Холод М.В.

    ОтветитьУдалить
  8. На жаль, конкурс "Вчитель року 2015" показав, що персональні блоги учасників створені нещодавно, матеріалу обмаль. Також, аналіз блогів вчителів-предметників на Заповікі виявив той факт, що активними учасниками є вчителі фізики, інформатики, фізичного виховання. Взагалі не працюють у віртуальних методичних об*єднаннях вчителі початкових класів, трудового навчання, географії, української мови та літератури, музичного та образотворчого мистецтва.
    Віртуальні МО вчителів екології ( 2 учасника з району), історії ( 2 учасника з району). математики ( 7 учасників), хімії (1 учасник), англійської мови ( 1 учасник), біології ( 1 учасник), основ здоров*я (5 учасників) світової літератури та російської мови ( 5 учасників).Хоча більша частина педагогів нашого району пройшли навчання "Використання сервісів Веб 2.0. у навчально-виховному процесі". Виникає питання щодо результативності навчання на цьому тренінгу!!!

    ОтветитьУдалить
  9. Адреса сайту вчителя фізики Широківської ЗОШ Семенюк Неоніли Віталіївни http://physicist.in.ua/

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Дуже вдячна за надану адресу сайту. Ознайомилася з ним з великим задоволенням. Багато цікавої та корисної інформації як для колег, так і для учнів і батьків.

      Удалить
  10. Дійсно, оскільки бурхливий розвиток програмно-технічних засобів створення, збереження й обробки інформації у світі дедалі швидше змінює орієнтації сучасного суспільства, то входження ІКТ у різні сфери діяльності людини не оминає і галузь освіти. У зв'язку з цим відбувається переорієнтація мислення педагогів нашої школи на усвідомлення принципово нових вимог до їх педагогічної діяльності, готовність використовувати ІКТ як допоміжний навчальний ресурс. Але ж поява комп'ютерів не призводить до автоматичного підвищення результативності та ефективності навчально-виховного процесу. Застосування комп'ютерів на уроках як засобу організації навчання передбачає розв'язання питання: як поєднати сучасні інформаційно-комунікативні технології з традиційними для навчання засобами і методами роботи. Тому з метою формування навичок ефективного використання інформаційно-комунікативних технологій при навчанні різних предметів різних вікових категорій за допомогою інноваційних педагогічних технологій, якими передбачається самостійна (індивідуальна чи групова) дослідницько-пошукова діяльність учнів, використання методу проектів тощо, 49 педагогів нашої школи пройшли навчання за програмою "Іntel. Навчання для майбутнього", 1 - за програмою "Професійне створення презентацій" в "Дистанційній академії". 20 вчителів школи володіють навичками використання ІКТ під час навчально-виховного процесу на достатньому рівні, 29 - на високому рівні. Педагоги активно застосовують набуті знання в навчально-виховному процесі як під час проведення уроків, так і в позакласній, виховній діяльності. Молоді педагогічні кадри, які нещодавно влаштувалися на роботу, достатньо грамотні у використанні ІКТ. У школі 2 сучасні комп'ютерні класи, під'єднані до інтернету. У багатьох навчальних кабінетах є телевізори. Використовуючи власну техніку (ноутбуки), учителі мають змогу на кожному уроці застосовувати ІКТ, що сприяє всебічному і гармонійному розвитку особистості учнів, розкриттю їх талантів і суттєво впливає на зміст, форми і методи навчання. Наші педагоги підбирають такі засоби навчання, які забезпечують розвиток творчих здібностей учнів, стимулюють пізнавальну активність, емоційну сферу та інтелектуальні почуття школярів. Слід зазначити, що при цьому підвищується працездатність учнів, зацікавленість їх різними видами діяльності, поліпшується просторова уява, пам'ять, логічне мислення, розширюється їх світогляд. Тому ІКТ мають великі можливості вдосконалення навчально-виховного процесу та підвищення ефективності уроку

    ОтветитьУдалить
  11. Наші педагоги поступово переходять від традиційної системи освіти, зорієнтованої на трансляцію знань від вчителя до учня, до навчання через ІКТ. Вчителі все частіше учать школярів сприймати інформацію з електронних ресурсів, інтернету, навколишнього середовища тощо. На уроках вчителі, оперуючи різноманітними цифровими ресурсами, організовують дослідницьку діяльність учнів, зорієнтовують в індивідуальному пошуку інформації, навчають оцінювати надійність різних інформаційних джерел, створювати власні електронні продукти (малюнки, мультимедійні презентації, електронні моделі тощо).На нашу думку, замість насичення пам'яті дитини значним обсягом знань набагато важливіше застосовувати їх на практиці. Так, завдяки використанню ІКТ діти працюють в індивідуальному темпі, що створює ситуацію успіху для кожного учня, процес здобуття знань мотивує до навчання.Досвід роботи вчителів нашої школи показує, що роботу учнів за комп'ютерами слід чергувати з іншими видами навчальної діяльності. Не є обов'язковим також використання комп'ютерів всіма учнями одночасно. Інколи достатньо одного комп'ютера, підключеного до мультимедійного проектора або навіть наявність одного мобільного телефону з доступом до інтернету. Не завжди слід прагнути до того, щоб весь матеріал, який передбачено опрацювати на уроці супроводжувався ІКТ. Наші вчителі часто інтегрують інформаційно-комунікативні технології у вибрані етапи традиційного подання матеріалу. Це допомагає збагатити урок, показати паралельні рішення, здійснювати узагальнення, стимулювати уяву учнів, виконати експеримент, прискорити процес навчання. Як говорив Сенека, ми навчаємо не для школи - ми навчаємо для життя.

    ОтветитьУдалить
  12. Веселянський НВК
    Шановна Марина Василівна! Дякую за цікавий і змістовний матеріал . Дистанційна форма семінарів і в режимі он-лайн (вчора, історія) - ефективна і цікава, навіть перші кроки показали це. Використання ІКТ всіма учасниками навчально-виховного процесу - це вимога часу, але починати треба з педагогів. Використання ІКТ підвищує ефективність вивчення всіх предметів, урізноманітнює урок, робить його цікавим, інтенсивним, навчає дітей вирішенню практичних завдань, підвищує мотивацію їх навчальної діяльності. Всі наші вчителі пройшли навчання, але не всі систематично використовують можливості ІКТ у підготовці та проведенні уроків. Переважно створюють текстові документи, таблиці, малюнки, використовують інтернет для пошуку необхідної інформації. Але інші можливості використовують рідко (анкетування, тестування, розробка уроків, демонстраційних матеріалів).Тільки започатковано створення блогів вчителями, нещодавно створили сайт школи. Як заступник директора з НВР в своїй роботі найчастіше користуюсь Microsoft Office Word, але необхідно вдосконалювати практику роботи з іншими програмами, що дасть нові можливості щодо впорядкування і підвищення якості своєї роботи, зоодщадження часу. Крім того, вимагає покращення матеріально-технічна база.

    ОтветитьУдалить
  13. У 2011 році ми розпочали роботу за експериментальною програмою «1+1».Підводячи підсумки експериментальної работи в за программою «1учень- 1 комп’ютер», ми отримали певні результати Учні 4а класу (вчитель Жмихова А.С.)
    1. Діти вільно використовують інформаційні технології на уроці, уміють із потоку інформації виділити для себе найважливіше.
    2. Нетбуки учні використовують як засіб для навчання, а не для гри.
    2. За допомогою нетбуків у дітей формуються якості і вміння необхідні сучасній людині ХХІ століття, такі, як:• медіаграмотність,• уміння працювати з інформацією,• критично її оцінювати,• здатність до рішення творчих завдань,• уміння мислити глобально,• готовність працювати в команді,• громадянська свідомість, • навички комп¢ютерної культури, користування комп‘ютером як складової загальнолюдських цінностей.
    Важливим результатом експерименту є проведення перевірних робіт, які показали, що результати успішності помітно покращилися. Нетбуки учні використовують в школі на будь-яких уроках з різних предметів : математики, читання, мов, курсу «Я і Україна», образотворчого мистецтва, музики, основ здоров`я тощо, а також в позаурочний час. При цьому, організація таких занять не потребує кардинальної перебудови навчального процесу, а його зміст базується на використанні дидактичних матеріалів Типових навчальних програм.
    Робота з комп’ютерами організовується в умовах здоров`язберігаючої педагогіки. Час роботи дітей безпосередньо на нетбуках визначено відповідно до санітарно-гігієнічних норм для дітей молодшого шкільного віку . Моніторинг результатів гостроти зору та постави, антропометричних вимірювань показали, що здоров’я дітей не стало гіршим.В ході психологічного супроводження експерименту було здійснено відстеження динаміки розвитку особистості кожної дитини та вивчалися загальні тенденції та закономірності розвитку пізнавальних психічних процесів. Результати обстеження показують, що зорова пам'ять, стійкість уваги, логічне мислення у кінці навчального року стало кращим у порівнянні з результатами обстеження, яке було зроблене у вересні 2013року.
    За допомогою організації навчальної взаємодії вчителя зі всіма учнями класу вчитель може відправляти необхідні для навчання матеріали на нетбуки учням, стежити за виконанням наданих завдань, допомагати їм, об’єднувати у групи, перевіряти знання тощо. Використання нетбуків у навчально-виховному процесі сприяє посиленню мотивації до навчання, дає можливість унаочнити ті процеси, які в реальному житті не можуть бути відтворені.
    Створюються нові можливості співпраці учителя з батьками. Результати анкетування показують, що багато батьків допомагають учням у навчанні, беруть участь у шкільних освітніх проектах, використовують для цього персональні комп'ютери, активно співпрацюють з учителем. Одним із найважливіших, на наш погляд, переваг проекту є те, що діти стали сприймати техніку як інструмент для досягнення своїх цілей в навчанні. Отже, ми вважаємо, що застосування комп’ютера в початковій школі можливе і необхідне, воно сприяє підвищенню інтересу до навчання, його ефективності, розвиває дитину всебічно.

    ОтветитьУдалить
  14. Шановні колеги! Запрошуємо Вас на сайт Малокатериніського НВК "Мрія" та блоги вчителів:
    http://mkaterynivka-nvk.edukit.zp.ua/
    1.Білецька О.С. - вчитель хімії та біології - http://cheminsch.blogspot.com
    2.Подимай А.Ю. - - вчитель хімії та біології
    alenkapodymay13.blogspot.com
    3.Чорнобут О.С. - вчитель інформатики,
    chornobut.blogspot.com
    4.Хорошун Н.В. - заступник директора з НВР
    http://web201servis.blogspot.com
    5.Павлюченко Л.М. - вчитель української мови, літературиЮ психолог - wordaboutword.blogspot.com

    ОтветитьУдалить
  15. 6.Прокопченко Г.І. - вчитель англійської та німецької мови
    annetamriya.blogspot.com
    7.Дудка Д.О. - вчитель фізичної культури
    dmitriymriya.blogspot.com
    8.Грошев О.П. - вчитель української мови та літератури
    groshevmriya.blogspot.com
    9.Крохмаль Л.В. - вчитель української мови та літератури
    krohmalmriya.blogspot.com

    ОтветитьУдалить
  16. 10.Коса Н.М. - заступник директора з НВР
    natkosa.blogspot.com
    11.Краснікова О.В. - вчитель початкових класів
    krassnikova.blogspot.com

    ОтветитьУдалить
  17. Шановна Надіє Вікторівна! На жаль, не з усіма блогами педагогів вашого закладу мала змогу познайомитися.
    При переході по наданих адресах блогів отримала відповідь: даний блог не існує.

    ОтветитьУдалить
  18. Початок є, буде і продовження, в найближчий час вчителі розмістять свої роботи.

    ОтветитьУдалить
  19. Блог вчителя Світової літератури Розумівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Кислої Людмили Анатоліївни litrazumovka blog spot.com

    Блог вчителя історії Розумівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Білоус Людмили Миколаївни CikawaIstoriya.blogsport.com

    ОтветитьУдалить
  20. Матеріал викладено цікавий, спланували його використання у роботі. Впевнені, що майбутнє освіти - за ІКТ. При впровадженні ІКТ в роботу педагогів на початковому етапі виникало багато запитань. На сьогодні матеріальна база НВК дозволяє використовувати якісно й раціонально можливості ІКТ , учителі є впевненими користувачами ПК, орієнтуються в потоці інформації, якісно готують уроки з використанням освітнього контенту.

    ОтветитьУдалить