«Підвищення ефективності науково-методичної роботи засобами інформаційно-комунікаційних технологій»


Підвищення ефективності науково-методичної роботи засобами інформаційно-комунікаційних технологій

   Процеси глобальних змін, що відбуваються на сучасному етапі розвитку всього українського суспільства, і освіти, зокрема, вимагають нових підходів до управління навчальними закладами, пріоритетними серед яких є впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, що мають забезпечити доступність та ефективність освіти, вдосконалення навчально-вихов­ного процесу, підготовку моло­дого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві.
   У Національній доктрині розвитку освіти (Україна XXI століття) сказано, що інформатизація середньої освіти, спрямована на задоволення освітніх інформаційних, обчислювальних і комунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу шляхом створення єдиної інформаційної структури.
   На сучасному етапі, під впливом цивілізаційних факторів, школа із закритої системи перетворюється у більш складну відкриту систему. Це в свою чергу вимагає від усіх членів адміністрації та педагогічного колективу набуття нових компетенцій.
   Подолати суперечності між фактичним рівнем професійної компетентності управлінського апарату, педколективу ЗНЗ і необхідними для сучасного управління знаннями, вміннями в умовах інформаційного суспільства можливо шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій.
   Метою нашого семінару є пошук шляхів підвищення ефективності методичної роботи засобами ІКТ в умовах єдиного інформаційного освітнього простору ЗНЗ.
   Очікуваними результатами певних управлінських кроків в організації методичної роботи може бути одержання корисних для діяльності педагогів результатів та використання їх у практичній роботі з позитивним ефектом.
   Розглянемо деякі поняття. Під поняттям «Інформаційно-комунікаційні технології» розуміється сукупність методів, засобів і прийомів, що використовуються для збирання, опрацювання, зберігання, подання, передавання різноманітних даних і матеріалів, необхідних для підвищення ефективності різних видів діяльності. Щодо освіти, то використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій повинно забезпечити підвищення передусім ефективності навчання, а також підвищення ефективності управління системою освіти.   
   Засоби інформаційно-комунікаційних технологій, які необхідні для системи освіти, включають:
· технічні засоби (комп’ютери, комп’ютерні комплекси, мультимедійні проектори, сенсорні дошки тощо);
· програмні засоби (системні, загального призначення, прикладне програмне забезпечення, у тому числі навчального призначення);
· засоби для під’єднання до Інтернету та забезпечення можливості повноцінної роботи в ньому (сервери, лінії зв’язку, модеми, програми пошуку різноманітних даних в Інтернеті тощо); · спеціально створене для системи освіти інформаційне наповнення (контент) в Інтернеті;
· методичне забезпечення щодо використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій в освіті.
   Єдиний інформаційний простір для системи освіти – це сукупність засобів ІКТ, використання яких забезпечує можливість вільного обміну різноманітними інформаційними матеріалами між усіма учасниками, які використовують інформаційну систему освіти. Така можливість забезпечується завдяки використанню усіма учасниками протоколів обміну, технічних і програмних засобів, що відповідають єдиним вимогам (стандартам).
   Інформаційна діяльність закладу освіти повинна ґрунтуватися передусім на інформаційних процесах і полягає у розробці інформаційної політики, через створення програми інформатизації діяльності загальноосвітнього навчального закладу; формуванні і розвитку освітньо-інформаційного середовища та інформаційної інфраструктури; створенні, розвитку і використанні інформаційних ресурсів і систем, автоматизованих систем управління; обробці і використанні комп’ютерно-інформаційних і телекомунікаційних технологій у навчально-виховному і управлінському процесах.
   Для успішної реалізації поставлених перед навчальним закладом завдань важливу роль відіграє готовність методичної служби до інноваційної діяльності, яка стимулює особистісний розвиток, визначає професійну спрямованість, напрямки професійної освіти усіх педагогів.
   Успішність інноваційної діяльності передбачає, що всі члени педагогічного колективу усвідомлюють практичну значущість інновацій у системі освіти на професійному та особистісному рівнях.
   Найактуальнішою з інноваційних програм сьогодення є комп'ютеризація освіти, програма впровадження ІКТ у навчально-виховний процес, тому при формуванні методичної роботи ЗНЗ в даному напрямку слід визначитись у готовності адміністрації та педколективу до інноваційної діяльності за такими показниками:
1. Мотивація до запровадження інформаційно-комунікаційних технологій в управління ЗНЗ та педагогічну практику.
2. Інформованість про новітні інформаційно-педагогічні технології, знання новаторських методів роботи.
3. Зорієнтованість на власну творчість, налаштованість на експериментальну діяльність.
4. Готовність до подолання труднощів, пов'язаних із змістом та організацією інформаційно-комунікаційних технологій.
5. Володіння практичними новичками освоєння вдосконалених інформаційно-комунікаційних технологій.
   Серед причин, що стримують використання інформаційно-комунікаційних технологій у школі, в першу чергу, називаються організаційні та технічні - відсутність вільного доступу до комп'ютерного обладнання, труднощі із своєчасним ремонтом, проблеми із поділом класу на підгрупи при проведенні занять з використанням інформаційно-комунікаційних технологій та інші. Однак, головні проблеми - це проблеми психолого-педагогічні. Вони полягають у низькому рівні готовності адміністрації ЗНЗ та вчительства до використання ІКТ, в управлінні школою, відсутності науково обґрунтованої методики використання ІКТ при проведенні занять з конкретних навчальних дисциплін, недостатньої забезпеченості навчальних закладів як кількісно, так і якісно педагогічними програмними засобами. Ось частина проблем без розв'язання яких неможливо позитивно вирішити питання в цілому.
   Сам собою комп’ютер проблеми розвитку освіти не розв’язує, треба ще навчити його методичного мистецтва, а це, як свідчить практика, зовсім не просто. Щоб досягти успіху, необхідно: розв’язати психолого-педагогічні проблеми цього навчання; ефективно використовувати їх у конкретних ситуаціях, що виникають у навчальному процесі; розробити навчальні програми з усіх предметів.     
   Визначимо компоненти психологічної підготовки педагогічного колективу щодо впровадження ІКТ у навчально-виховний процес:
· діагностичний компонент – дослідження психологічної готовності членів адміністрації та педколективу закладів освіти до використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі;
· змістово-розвивальний компонент – організація навчання членів педколективу з розглянутої проблеми у міжатестаційний період ( на тренінгах, на курсах підвищення кваліфікації, під час проведення заходів між курсового періоду, в процесі самоосвітньої діяльності);
· оцінно-рефлексивний – оцінювання психологічної готовності адміністрації та членів педколективу до впровадження інформаційно-комунікаційних технологій після проведення науково-методичних заходів (важливим є залучення до оцінювання, професійної рефлексії, свідомого ставлення до професійних надбань і перспектив професійного зростання);
· коригувальний – здійснення психологічного та науково-методичного супроводу діяльності педколективу закладу освіти до використання інформаційно-комунікаційних технологій.
   На основі аналізу й узагальнення результатів діагностики, науковці визначають проблеми психологічної готовності педагогів до використання інформаційно-комунікаційних технологій, а саме:
· недостатньо сформований рівень домагань та мотивації до успіху;
· низький рівень творчої активності;
· вміння долати труднощі, які пов’язані зі змістом та впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій;
· здатність приймати компромісні рішення;
· неготовність педагогів до експериментальної діяльності.
   Оцінно-рефлексивний компонент окреслює своє коло проблем, які потребують розв’язання, а саме:
- неготовність вчительства застосовувати сучасні освітні технології (зокрема інформаційно-комунікаційні, дистанційної освіти як нової форми організації навчальної діяльності, Інтернет);
- необхідність розроблення способів формування в учасників навчально-виховного процесу технологічних способів мислення, технологічної спрямованості здобутих знань;
- здійснення автоматизації робочих місць учасників освітнього процесу, використання програмного забезпечення, що сприяє систематизації роботи;
- створення єдиної бази даних та інформаційних ресурсів системи освіти, забезпечення масового доступу до неї усіх категорій користувачів.
   Реалізація коригувального компонента передбачає розроблення індивідуальної траєкторії професійного розвитку членів педагогічного колективу закладів освіти з проблеми використання інформаційно-комунікаційних технологій в педагогічній діяльності відповідно до рівня психологічної готовності та інформаційно-технологічних компетенцій.
   Національна доктрина розвитку освіти (Україна XXI століття) націлює сучасну школу на підготовку учнів до повноцінної діяльності в умовах інформаційного суспільства. Розглянемо, які саме засоби та методи навчання, допоможуть досягти поставленої мети.          
   Засоби нових інформаційних технологій навчання (НІТ):
Кабінети з НКК. Сьогодні в школах району працює 29 кабінетів з НКК, більшість комплексів підключена до мережі Інтернет. Граничне навантаження на один кабінет становить – 36 годин. Середнє навантаження на один комп’ютер по району становить – 25,4 учні. Перед науково-методичною службою закладів освіти постає завдання забезпечення методичного супроводу проведення навчальних занять з різних навчальних дисциплін.
Локальні та глобальні навчальні комп’ютерні мережі.  В х ЗНЗ локальна мережа діє в кабінетах з НКК. Науково-методичній службі ЗНЗ слід приділити увагу проблемі використання Інтернет-ресурсів. Інтернет – велика довідкова система, яка містить значні обсяги інформації майже на будь-яку тему. Завдяки появі технології Веб 2.0, у користувачів з’явилась можливість не лише користуватися ресурсами мережі, а й брати участь в роботі мережених спільнот – груп людей, які підтримують спілкування та проводять спільну діяльність за допомогою мережених програмних засобів.
Електронне демонстраційне обладнання. До електронного демонстраційного обладнання належать мультимедійні установки та інтерактивні дошки. Сьогодні в ЗНЗ району нараховується 24 мультимедійні проектори та дві інтерактивні дошки. Науково-методичній службі ЗНЗ слід забезпечити методичний супровід використання даного засобу через залучення вчительства до проектної діяльності та використання навчальних презентацій на уроках різних навчальних дисциплін.
Програмно-педагогічні засоби навчання.  У процесі реалізації ЕППЗ змінюється роль вчителя, який за традиційної організації навчання є, в першу чергу, основним джерелом знань для учня. Вчитель стає наставником та порадником учня, адже частина його важливих функцій перекладається на ЕППЗ (подача нового матеріалу та навчальних завдань, відтворення реальних явищ та процесів (комп’ютерне моделювання ), контроль та оцінювання навчальних досягнень. Але впровадження в практику вчителя потребує певних технологічних кроків, а тому вимагає певної методичної підтримки. Зупинимося на деяких методах нових інформаційних технологій.
Дослідницька робота в комп’ютерній лабораторії. Дослідницька діяльність вчителя в ЗНЗ потребує постійної уваги та підтримки з боку науково-методичної служби. Доцільно створювати творчі групи вчителів, які володіють навичками роботи на комп’ютері на достатньому рівні і виявляють зацікавленість ІКТ.
Навчальні проекти. У педагогічному процесі багатьох навчальних закладів гідне місце посідає метод проектів, який, на думку фахівців, є одним із провідних засобів перетворення школи навчання у школу життя, оволодіння учнями навичками планування власної діяльності, навичками вибору засобів та шляхів її здійснення, формування та актуалізації життєвого досвіду учнів. Метод проектів у практику вчителів прийшов разом із тренінгами за програмою « Intel® Навчання для майбутнього».  Але слід зауважити, що, отримані на тренінгах вчителями знання, не мають свого продовження на практиці. Доказом цього слугують матеріали конкурсних робіт, які надходять від навчальних закладів на щорічні конкурси.
Дистанційна освіта. Педагогічні технології дистанційного навчання - це технології опосередкованого активного спілкування викладачів з учнями з використанням телекомунікаційного зв'язку та методології індивідуальної роботи учнів зі структурованим навчальним матеріалом, представленим у електронному вигляді. Однозначно методичним службам ЗНЗ необхідно не тільки пропагувати а й впроваджувати метод дистанційної освіти.
Використання гіпертекстових довідкових систем. Використання соціальних сервісів Інтернету в педагогічній практиці надає можливість доступу до відкритих, безкоштовних та вільних електронних ресурсів, самостійного створення мереженого навчального змісту, опанування інформаційними компетенціями, знаннями та навичками. Серед найпоширеніших соціальних сервісів, які мають безперечне навчальне значення, можна назвати Інтернет-проекти Вікіпедія (http://Wikipedia.org), Літописи (http://letopisi.ru), народні класифікатори Делішес (http://Del.isio.us) і Флікер (http://flickr.com/), блоги (персональні, групові). Вхід в інформаційну мережу. Інформаційні ресурси Інтернету будуть корисними як під час виконання домашніх завдань, так і для звертання до них під час уроку, хоча б у формі обговорення різних матеріалів в мережі. До того ж, такий спосіб роботи з Інтернет-матеріалами навчатиме учнів правильній поведінці та безпечній роботі з Інтернетом. Науково-методичній службі слід звернути особливу увагу на питання безпеки роботи в Інтернеті. Адже, за словами С. Ніколаєнка, «…кількість часу, який проводять діти в он-лайні, є джерелом занепокоєння багатьох батьків. Спочатку батьки з радістю приймають Інтернет у своїх домівках, вважаючи, що він відкриває захоплюючий новий світ навчальних можливостей для їхніх дітей. Проте дуже скоро батьки розуміють, що замість того, щоб використовувати Інтернет для виконання домашніх завдань і досліджень, діти проводять там години, обмінюючись миттєвими повідомленнями із своїми друзями, граючись в онлайнові ігри або розмовляючи з незнайомими людьми в чат-кімнатах». Діти , які добре володіють комп’ютером , можуть користуватися популярністю в Інтернеті, оскільки зовнішність та атлетичні здібності там є не важливими, і це може допомогти їм набути високу самооцінку. Але надмірне використання комп’ютера може ще більше ізолювати сором’язливих, замкнених дітей від інших видів діяльності, таких, як виконання домашньої роботи, заняття спортом, сон, спілкування з іншими дітьми. Батьки та вчителі за звичай не знають, що існує така проблема, допоки вона не проявиться явно й не стане серйозною.
Список використаних джерел
1. Інформаційні технології і засоби навчання: Зб. наук. праць /За ред. В.Ю. Бикова, Ю.О. Жука / Інститут засобів навчання АПН України. – К.: Атіка, 2005. – 272 с.
2. Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології: Колективна монографія. – К.: Атіка, 2005. – 252 с.
3. Богатырь Б.Н. . Система образования России как объект информатизации. // Школа-семинар "Создание единого информационного пространства системы образования" (г. Москва, 3–5 нояб. 1998 г.). – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 1998.
4. Жалдак М.І., Лапінський В.В, Шут М.І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики: Посібник для вчителів. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2004. – 182 с.
5. Латишева С.О. Формування успішної особистості засобами нових інформаційних технологій // Завуч. – 2009 р. - № 1. с.9.
6. Мельник Н.П.Комп’ютерні технології як засіб розвитку творчої особистості учнів// Завуч. – 2009р. - № 11-12, с.38.
7. Милютина И.А. Технические средства обучения как фактор информатизации образовательного процесса. /http://vio.fio.ru/vio_29/cd_site/Articles/art_1_4.htm.
8. Телятник К.В. Проблеми інформаційного супроводу навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу // Завуч. – 2009 р. - № 1. с.3.
9. Закон України «Про освіту». / http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
10. Положення про Міністерство освіти і науки України, затверджене Указом Президента України від 7 червня 2000 року N 773/2000. http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.


17 комментариев:

  1. Впровадження інформаційних та комунікаційних технологій навчання в практику викладання навчальних предметів – один із пріоритетних напрямків розвитку освітньої галузі.
    Наявність нормативних документів
    Лежинський НВК має програму інформатизації та план заходів.
    Керівництво закладу забезпечено комп’ютерами. Вони відповідають сучасним вимогам та підключені до швидкісного Інтернету.
    У Лежинському НВК працює два навчальних комп’ютерних класи: НКК1 (9уч.+1вч. комп’ютери), НКК2 (8уч.+1вч. комп’ютери) та мультимедійним комплексом.
    Використання ІКТ в НМР Лежинського НВК:
    - Використання текстового редактора MS Word (вчителями, учнями)
    - Табличного процесора MS Excel(вчителями, учнями)
    - Системи створення презентацій Power Point(вчителями, учнями)
    - Опрацювання електронної пошти
    - Впроваджується електронний документообіг ( секретар – заступники – директор-бібліотекар)
    - Проходження курсів
    - Самоосвіта
    - Створення Портфоліо
    - Програм для проведення тестів
    - Використання електронних підручників(вчителями, учнями)
    - Використання відео-, аудіоінформації
    - Skyp – зв’язок , онлайннаради, дистанційні наради, дистанційні олімпіади
    Бібліотека оснащена комп’ютером, апробірується програма «КУРС Школа» та «Курс ДНЗ».
    Кількість комп’ютерів у Лежинському НВК :
    № Назва Кількість Всього
    1. Бібліотека 1 1
    2. Медичний кабінет 1 1
    3. Адміністрація 4 3
    4. Комп’ютери вчителів в НКК1 та НКК 2 2 2
    5. Учнівські комп’ютери 17 17
    25
    В комп’ютерних класах постійно працює мережа Інтернет, ресурси якої використовують як учні (на уроках та в позаурочний час)
    Заклад має свою електронну скриньку lezhenskashkola@gmail.com Протягом року в комп’ютерних класах було проведено 2275 уроків (інформатики та інших предметів).
    Лежинський НВК не має свого сайту .
    Плани та перспективи по комп’ютеризації закладу:
    – необхідно створити сайт школи.
    Забезпечення навчального закладу вчителями інформатики
    В закладі працюють два вчителі інформатики: Мірошніченко Н.І (спеціальність у дипломі «математик, викладач математики» та Присоха К.Ф (спеціальність у дипломі « вчитель початкових класів , вчитель іноземної мови»). Вакансій вчителів інформатики немає.
    Мірошніченко Н.І закінчила пролонговані курси підготовки учителів інформатики у 2010 навчальному році, Присоха К.Ф – інтел : навчання для майбутнього у 2006 навчальному році.
    Навчання педагогічних кадрів
    В закладі працюють 26 педагогічних працівників: 13 учителів пройшли курси ІКТ, 6 учителів пройшли курси інтел : навчання для майбутнього та втілюють набуті навички роботи з комп’ютерною технікою в педагогічну діяльність: створюють презентації до уроків, складають тести, розробляють дидактичний матеріал, тощо .
    В Лежинському НВК є посада інженера – електроніка (0.5 ст.)




    ОтветитьУдалить
  2. Сучасний темп розвитку суспільства надзвичайно високий. Щоб встигати за змінами, людина повинна переробляти величезну кількість інформації. Тому інформаційні технології мають сьогодні пріоритетне значення в усіх сферах діяльності й визначають розвиток суспільства завтрашнього дня.
    Об’єктивною реальністю є те, що ми живемо в інформатизованому світі. Тому кожній школі зараз потрібно забезпечити, крім комп’ютеризації навчального процесу, застосування інформаційно-комунікативних для підвищення ефективності науково-методичної роботи в школі. Таке завдання прагне виконати й адміністрація і педколектив Лисогірського НВК
    В нашій школі використовується 1 навчальний комп’ютерний комплекс, в наявності 11 ПК, з них: 1 для учителя, 10 для учнів, 1 сканер, 1 принтер, проектор. Крім НКК в школі є 1 ноутбук, який використовується вчителями на уроках і в позаурочний час.
    Всі комп’ютери підключені до швидкісного Internet.
    Інформатику в школі викладає вчитель Шумільський А.В.
    Використання ІКТ в науково-методичній роботі Лисогірського НВК:
     Створення банків інформацій
     Методичні об’єднання
     Комп’ютерна підтримка уроків
     Комп’ютерний супровід заходів
     Семінари
     Педагогічні ради
     Узагальнення досвіду
     Самоосвіта
     Участь педагогів в он-лайн засіданнях РМПК
     Проходження дистанційних курсів при ЗОІППО
    Проводиться робота по навчанню вчителів та адміністрації школи користуванням комп'ютерами. Станом на сьогоднішній день володіння умінням працювати з комп'ютером на рівні користувачів становить:
    - адміністрації - 100 %
    - педагогічних працівників - 86 %
    Можливість виходу до всесвітньої мережі в Інтернет використовується ефективно: школа має власний сайт та електронну пошту. Через електронну пошту Інтернет-можливості дозволили школі мати зв’язок з відділом освіти, іншими школами, вищими навчальними закладами, освітянськими організаціями. Доступними стали документи Міністерства освіти і науки, нові цікаві освітянські проекти.

    ОтветитьУдалить
  3. Сільська школа -- своєрідний феномен освітнього середовища України. Цю своєрідність зумовлено соціальними, територіальними, економічними, географічними, демографічними умовами, що диктують необхідність розробляння та застосування специфічних форм і методів навчання та виховання школярів, організації та реалізації управлінських функцій та першооснови ефективної роботи навчального закладу -- організації науково-методичної роботи. При цьому педагогічним колективам доводиться багато і наполегливо працювати над підвищенням ефективності науково-методичної роботи засобами інформаційно-комунікаційних технологій, як вимагає цього сучасний темп розвитку освіти та суспільства вцілому.
    У Петропільському НВК для організації навчально-виховного процесу, науково-методичної роботи, адміністративно-управлінської діяльності широко застосовуються ІКТ. У закладі функціонує 1 комп'ютерний клас, в якому встановлено 10 комп'ютерів (всього в навчальному закладі 113 учнів). Комп'ютерною технікою оснащені: кабінет директора НВК -- 1 ПК, кабінет заступників директора з навчально-виховної роботи -- 2 ПК, робоче місце секретаря -- 1 ПК, кабінет завідуючої господарством -- 1 ПК. Всього а навчальному закладі 16 ПК, 2 ноутбуки, 3 МФУ та 1 мультимедійний проектор. 60% навчальних дисциплін викладаються з комп'ютерною підтримкою, 100 % педагогічних працівників пройшли курси комп'ютерної грамотності.
    Для організації навчально-виховного процесу з використанням новітніх технологій обов'язковою вимогою часу є доступ всіх ПК до Всесвітньої мережі Інтернет.
    На базі навчально-виховного комплексу, починаючи з 2013/2014 навчального року використовується техноглогія безпровідного доступу до Інтернет -- WI-FI. Наявність достатньої кількості точок доступу дозволяє забезпечити 100% підключення наявних ПК до Інтернет.
    Отже, в закладі активно впроваджується інформатизація всіх складових освітньої діяльності, оскільки інформатизація для нас -- це приведення системи освіти в сільській школі у відповідність до освітніх потреб і можливостей сучасного інформаційного суспільства, для виховання конкурентноспроможного випускника.

    ОтветитьУдалить
  4. Дякуємо за цікаву доповідь. Дійсно, бурхливий розвиток програмно-технічних засобів створення, збереження й обробки інформації у світі дедалі швидше змінює орієнтації сучасного суспільства. Входження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у різні сфери діяльності людини не оминає й галузь освіти, тому і система навчання вимагає революційних змін, адже нині якісне викладання дисциплін не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають комп’ютерні технології та Інтернет.
    В Наталівському НВК широко використовуються ІКТ, як в управлінській діяльності , так і взагалі в організації навчально – виховного процесу. Повністю погоджуюсь з попередніми коментарями, а тому перераховувати кількість ІКТ, вважаю зайвим. Але хочеться відзначити, що недостатня кількість ІКТ затрудняє роботу педагогів при проведенні занять з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

    ОтветитьУдалить
  5. Дякую за доповідь. Говоримо про важливе. Спостерігаючи за дітьми, навіть зовсім маленькими, ми часто відзначаємо, як швидко вони освоюють сучасну техніку – без жодних інструкцій, неначе вже народилися зі знанням, як поводитися з комп’ютером чи мобільним телефоном. Для них це – природно, як природно розвиватися, пізнавати світ. Тому запитання «Чи можна сьогодні організувати ефективний навчально-виховний процес без застосування інформаційно-комунікаційних технологій?» звучить риторично. І тим гостріше постає інше запитання: «Чи може організувати такий процес педагог, який не володіє інформаційно-комунікаційними технологіями?» Тому з метою реалізації проекту «Формування ІКТ компетентності педагогів та учнів» в Розумівській ЗОШ наявний план заходів на період з 2008-2015 роки. В рамках даного проекту організована робота гуртка ІКТ «Інтершкола», в якому навчалися педагоги та учні старшої профільної школи. З 2011 року адміністрація, вчителі школи володіють ІКТ 100%. Маючи навики роботи з комп’ютерною технікою, вчителі школи легко опановують тренінги «Інтел – навчання для майбутнього», Веб 2.0, Веб-квест, створюють власні блоги, працюють у віртуальних МО, розміщують на методичних порталах та сайті «Учительський журнал» он-лайн власні методичні розробки, систематично працюють з електронними журналами та ліцензійними ППЗ з навчальних предметів. З метою забезпечення засвоєння вчителями основ ІКТ організували такі традиційні форми організації роботи, як самоосвіта, дистанційні курси підвищення кваліфікації. Окрім цього впроваджували інноваційні форми організації роботи:
    - учитель-учитель – яка передбачає навчання у межах закладу одних учителів іншими, тими хто володіє ІКТ.
    - школа-школа – учителі нашої школи на базі Біленьківської, Кушугумської шкіл підвищували рівень ІКТ компетентності (Курс школа, ЗНО, олімпіади в он-лайн).
    - учень-учитель – співпраця між учнем та учителем, у ході якої відбувається двосторонній обмін інформацією. Це дає змогу учителям підвищити свій рівень володіння ІКТ та поліпшити взаєморозуміння з учнями.
    В школі наявний перспективний план навчання у тренінгах на базі опорних шкіл району. Це те, що я можу додати ще до коментарів колег.
    Опрацьований матеріал сприяє підвищенню ефективності науково-методичної роботи засобами ІКТ в умовах єдиного інформаційного освітнього простору. На основі даного матеріалу проаналізувала проблеми інформатизації в нашій школі та впевнена, що чіткий методичний супровід та методична підтримка стимулюватимуть особистісний розвиток педагогів та готовність впроваджувати в практику ІКТ.

    ОтветитьУдалить
  6. Інформатизація суспільства – це перспективний шлях до економічного, соціального та освітнього розвитку. Інформатизація освіти спрямовується на формування та розвиток інтелектуального потенціалу нації, удосконалення форм і змісту навчального процесу, впровадження комп'ютерних методів навчання та тестування, що надає можливість вирішувати проблеми освіти на вищому рівні з урахуванням світових вимог.
    Впровадження в практику роботи з учнями інформаційно-комунікативні технології, дає змогу зацікавити учнів самостійним пошуком різних джерел інформації, розвивати їх творчі здібності, критичне мислення, вміння аргументовано, конструктивно й образно висловлювати свої думки, судження, оцінки, робити висновки. Адже у сучасному інформаційному просторі дана технологія є актуальною. Ця ідея допомагає підняти на новий рівень освоєння навчального матеріалу.
    Вчитель має готувати людину, органічно адаптовану до життя у світі різноманітних зв'язків – від контактів із найближчим оточенням до глобальних зв'язків. Середовище електронного навчання – це освітній простір, у якому відбувається формування якостей і вмінь необхідних сучасній людині ХХІ століття, таких, як медіаграмотність, критичне мислення, здатність до розв’язку творчих завдань, уміння мислити глобально, готовність працювати в команді й громадянська свідомість. Знання й уміння ХХІ століття сприяють формуванню в учнів самостійності й розвитку в них громадянських, професійних і лідерських якостей.
    Учні Балабинського НВК «Престиж» за допомогою доступних інтернет джерел постійно готують доповіді, реферати, презентації, читаючи, аналізуючи при цьому велику кількість інформації, роблять висновки.
    45 вчителі Балабинського НВК пройшли курси ІКТ.
    Вчителі НВК на уроках постійно використовують презентації, відео, малюнки, педагогічні програми. Деякий матеріал скачують з інернету, а також створюють свої власні наробки у вигляді електронних конспектів уроку, презентацій, доповідей, нарізок з відеороликів тощо. Нажаль, соромлячись, не всі викладають свої напрацювання в мережі інтернет, але є публікації вчителів НВК на сайті http://metodportal.com, ЗапоВікі та інші. Систематично вчителі-предметники примають участь в інтернет-семінарах, вебінарах, ведуть власні блоги.
    В Балабинському НВК функціонує власний шкільний сайт, на якому вчителі, учні, батьки можуть ознайомитися з розкладом занять, терміновими оголошеннями, корисною інформацією, методичними рекомендаціями, зразками необхідних документів, досягненнями тощо.
    Невід’ємною частиною роботи педагогів є педагогічні ради, які обов’язково проходить з використанням ІКТ. Кожне питання винесене на розгляд педагогічного колективу представлене презентацією, доповіді готуються в електронному вигляді. Створений електронний архів протоколів та матеріалів педрад.
    Документація предметних методичних об’єднань ведеться в паперовому та електронному вигляді.
    В Балабинському НВК успішно впроваджується Всеукраїнський навчальний проект «1 учень: 1 комп’ютер»
    Для обліку учнів та працівників НВК використовується програма Курс школа.
    Можна ще багато перелічувати сфери використання цих прогресивних технологій. ІКТ переслідує нас повсюди і його використання неминуче. Застосування комп’ютера укорінилося в нашому побуті, роботі і дозвіллі.

    ОтветитьУдалить
  7. Шановна Олено Юріївно.
    Я знаю, що у Вас створено власний блог з використання електронного помічника на уроках фізики для представлення на обласній виставці "Освіта Запорізького краю 2015".
    Якщо є можливість, прошу в коментарях розмістити адресу блогу для ознайомлення Ваших колег з перспективним педагогічним досвідом

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. До виставки "Освіта Запорізького краю 2015" був створений блог, на якому знаходиться розробленний мною комп'ютерний помічник для розв'язування задач з фізики, а також рекомендації по його використанню і конспект уроку з використанням помічника. Запрошую Вас відвідати блог, ознайомитися з цією комп'ютерною програмою та проголосувати:

      http://pomichnykbalabyne.blogspot.com

      А також запрошую Вас відвідати ще 2, не менш цікавих блогів, створених до виставки "Освіта Запорізького краю 2015": з досвідом впровадження педагогічного пректу "Росток"

      http://rostokbalabino.blogspot.com

      Та блог з описом досвіду роботи вчителів, що працюються в профільних класах та класах допрофільної підготовки

      http://profnavchbalabino.blogspot.com

      Удалить
  8. Володимирівський НВК дякує Вам за надану інформацію.
    У нашому навчальному закладі в наявності один НКК (11+1), у якому створена локальна мережа. НКК має відповідне ліцензійне програмне забезпечення (OC WindowsXP, MS Office2003) та підключений до глобальної мережі Інтернет (швидкість – 16Мб/с). Робота в НКК проводиться відповідно до затвердженого графіка (40 год/тиждень) та фіксується в журналі відвідування кабінету. Також в закладі використовується 4 ПК для адміністративної роботи, 2 ПК в кабінеті 2 та 10 класів, 1 ПК для педагога-організатора. Заклад має 2 мультимедійних проектори, 5 багатофункціональних пристроїв, 1 принтер, 2 планшетних сканери, 2 телевізора (кабінет історії та біології). В школі працює 21 педагогічний працівник, 20 з яких мають відповідні сертифікати з ІКТ. Кожен вчитель у своїй педагогічній діяльності використовує ІКТ. Педагогічні працівники для уроків друкують індивідуальні картки, різнорівневі завдання, таблиці, готують презентації та ін.. Заклад бере участь у національному проекті «Відкритий світ», учні – в інтернет-олімпіадах, інтернет-конкурсах. Усі учасники навчально-виховного процесу мають вільний доступ до глобальної мережі Інтернет завдяки локальній мережі та створеній зоні WiFi. Педагогічні ради, круглі столи, семінари та ін.. супроводжуються презентаціями, відеороликами. Методична скарбничка навчального закладу поповнюється друкованими конспектами уроків, виховними закладами, які готують вчителі. Творчою групою по роботі з обдарованими учнями створений власний блог.

    ОтветитьУдалить
  9. Інформаційно-комп’ютерні системи активно поширилися на різноманітні сфери життєдіяльності людини, серед яких і освітня галузь.
    Досягнення позитивного результату під час опанування школярами програмного матеріалу неможливе сьогодні без опанування новітніми технологіями. Школа для учня має стати школою радості й бажання оволодівати основами наук, самостійно збагачувати власний світогляд й опановувати інтелектуальні та естетичні надбання людства. Якісно нова школа виробляє прагнення навчатися протягом усього життя. Визначальної ролі в сучасних освітньо-виховних процесах набули інформаційно-комунікаційні технології. У Юльївському НВК вчителі прагнуть якнайширше використовувати в роботі можливості ІКТ.
    Досягнення сформованості в учнів самостійності багато в чому залежать від рівня їхньої інформаційної культури, а саме від уміння самостійно здобувати, опрацьовувати і використовувати інформацію в процесі навчальної діяльності.
    Вчителі і учні послуговуються такими комп’ютерними програмами:
    - пакет програм Microsoft Office;
    - Adobe Photoshop;
    - Tux Paint;
    - GCompris;
    - RapidTyping5;
    - Скарбниця знань;
    - Cходинки до інформатики.
    Із використанням ІКТ у самостійній роботі учнів відбувається збільшення кількості та методів представлення навчальних завдань, призначених для самостійного опрацювання. Зокрема з’явилася можливість використовувати учнями у самостійній роботі спеціальних завдань , результатом яких є формування вміння визначати стратегію розв’язання, планувати процес виконання роботи, контролювати його, знаходити і виправляти помилки:
    - Створення презентацій;
    - Робота із словниками;
    - Проектна робота;
    - Комп’ютерна графіка тощо.
    При цьому важливим є використання в процесі самостійної роботи завдань на рефлексію.
    Технологія використання засобів ІКТ для організації самостійної роботи учнів виявилась ефективною.

    ОтветитьУдалить
  10. "Звичайний учитель - розповідає.
    Гарний учитель - пояснює.
    Кращий учитель - демонструє,
    показує.
    Справжній учитель - дає наснагу
    до навчання учням".
    Вільям Вард.
    Дякуємо за корисну і цікаву інформацію. Звичайно, сучасне людство живе в період великих змін. Здатність сприймати зміни і творити їх - найважливіша характеристика XXI ст. Від наших вихованців сьогодення потребує не тільки певні знання, вміння та навички, а й уміння самостійно здобувати й використовувати на практиці нові знання, співпрацювати, спілкуватися, адаптуватися до нових обставин та знаходити шляхи вирішення життєвих проблем. Виходячи з цього, можна сказати, що сучасна школа- не комора знань, а світоч розуму. А "розум сучасної дитини - не посудина, яку потрібно наповнити, а смолоскип, який необхідно запалити".(І.Є.Томм). Зрозуміло, що досягти цієї мети можливо тільки з використанням сучасних освітніх технологій.
    У Відраднівській ЗШ І-ІІІ ступенів навчається 140 учнів, які на кожному уроці, при потребі, мають доступ до мережі Інтернет завдяки локальній мережі. В школі є НКК, в якому є 10 ПК, 9- для учнів ,1 - для вчителя, 2 ноутбуки, 1 сучасний ПК, 1 мультимедійний проектор,2 багатофункціональних пристрої, 3 принтери, 2 сканери, 2 сучасні телевізори( кабінет історії та методичний кабінет). В школі працює 21 педагогічний працівник, 18 з яких мають сертефікати з ІКТ.
    Інформатику в усіх класах викладає вчитель інформатики Петросян Татевік Михайлівна, вчитель - початківець, студентка 5 курсу ЗНУ. Кожен виховний захід в школі не проходить без використання ІКТ.
    Вчителі на уроках постійно використовують презентації, відео-уроки,відеоролики, фрагменти фільмів, готують індивідуальний роздатковий матеріал, різні таблиці та конспекти своїх уроків.
    В школі працюють 4 факультативні заняття з інформатики для учнів старших класів.
    Хочеться сказати, що нам хотілось би мати не менше 2 кабінетів інформатики з сучасними компютерами, щоб кожна дитина могла працювати самостійно на уроці, придбати щонайменше 2 інтерактивні дошки, адже все це затрудняє роботу вчителя використовувати інформаційні методи навчання.

    ОтветитьУдалить
  11. Дякуємо за доповідь.
    Бурхливий і необоротний розвиток програмно-технічних засобів створення, збереження, обробки та поширення інформації у наш час дедалі швидше змінює орієнтири сучасного суспільства. Використання інформаційно - комунікаційних технологій (ІКТ) поширилося і в освітньому просторі. У зв’язку з цим, виникає потреба адаптуватися до використання новітніх технологій та програмного забезпечення, що забезпечує обмін досвідом з колегами, перспективний та стрімкий ріст в самоосвітній та професійній діяльності, створення нового та покращення вже існуючого.
    Використання ІКТ в науково-методичній діяльності є важливим аспектом роботи, оскільки комп’ютеризація та мережа Інтернет дозволяє вирішити різноманітні питання та завдання у методичній роботі:
    - інформаційно-методичне забезпечення навчально- виховного процесу;
    - упровадження електронного документообігу(звіти, інформація в різні органи,накази, довідки тощо);
    - співпраця з іншими закладами освіти;
    - створення бази даних працівників ЗНЗ, ДНЗ, дітей та батьків;
    - участь у семінарах, форумах, чатах, конференціях;
    - опрацювання нормативно-правової документації шляхом використання Інтернет;
    - створення портфоліо педагогічних працівників;
    - оформлення ділової та контрольно - аналітичної документації (підготовка схем аналізу, обробка даних, результативність у вигляді графіків, діаграм (атестація педагогів, рівень знань дітей з різних розділів програми тощо);в електронному вигляді;
    - робота в мережі Інтернет з питання самоосвіти та накопичення інформаційного матеріалу;
    - розробки презентацій до семінарів, конференцій, педагогічних рад, консультацій для колег;
    - оформлення картотек;
    - оформлення стендів, інформаційних куточків;
    - оформлення буклетів, ППД роботи вчителів, матеріалів для участі в різноманітних конкурсах;
    - обмін досвідом роботи з іншими педагогічними колективами.

    У Григорівському НВК є комп’ютерний клас. Злагоджено працює 12 ПК, які відповідають сучасним вимогам та підключені до швидкісного Інтернету, а також функціонує Wi-Fi система, що дає можливість використовувати ресурси мережі як на уроках, так і в позаурочний час. Педагоги школи мають змогу користуватися принтерами, сканерами та проектором, що дає можливість добре підготуватися до уроку та покращує ефективність його проведення шляхом використання презентацій, відеороликів, фрагментів фільмів, створенням таблиць, графіків та схем. 100% педагогів мають посвідки проходження курсів з «Інтел».
    Кілька років поспіль заклад працює в базі «КУРС Школа» та «Курс ДНЗ». НВК має власну електронну пошту. Планується створення та ведення блогу та сайту НВК.

    ОтветитьУдалить
  12. Миколай-Пільський НВК
    Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах навчального процесу: при поясненні (введенні) нового матеріалу, узагальненні, повторенні, перевірці та корекції знань, умінь, навичок школярів. При цьому комп'ютер як інструмент в умілих руках вчителя може виконувати наступні функції:
    джерела навчальної інформації; наочного посібника;
    тренажера; засобу діагностики і контролю;
    засобу підготовки та зберігання навчального матеріалу;
    обчислювальної машини та програвача.
    Проте при всій своїй багатопрофільності комп'ютер ніколи не зможе повністю замінити вчителя.
    По-перше, тільки вчитель може зацікавити учнів, викликати допитливість, завоювати їх довіру; по-друге, він може спрямувати їх увагу на ті або інші важливі аспекти предмету, який вивчається; по-третє, тільки педагог зможе відзначити їх старанність та знайти шляхи спонукання до навчання, індивідуально змотивувати кожного учня.
    Під час підготовки до уроку вчитель має визначитися: «Чи треба використовувати комп'ютер на цьому уроці? На якому саме етапі уроку використання комп'ютера буде найбільш доцільним?»
    Роботу учнів за комп'ютерами слід чергувати з іншими видами навчальної діяльності. Не є обов'язковим також використання комп'ютерів всіма учнями одночасно. Інколи достатньо одного комп'ютера і підключеного до нього мультимедійного проектора. Не завжди слід прагнути до того, щоб весь матеріал, який передбачено опрацювати на уроці, супроводжувався використанням ІКТ. На думку педколективу нашого НВК, важливішою є інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій у вибрані етапи традиційного подання матеріалу, яка допомагає збагатити урок, показати паралельні рішення, здійснити узагальнення, стимулювати уяву учнів, виконати експеримент, прискорити процес навчання.
    У Миколай-Пільському НВК є 2 НКК, для адміністративної діяльності використовується 5 ПК, проте розташування нашої школи таке, що можливості підключення до Інтернету мізерні: невисока швидкість, лімітоване зєднання. Проте це не стає на заваді для творчого вчителя: урок можна проводити в кабінеті інформатики з використанням проектора, а можна просто в класі, використовуючи учительський ноутбук з доступом через 3g.
    У цьому році адміністрація НВК постійно проводить роботу щодо відпрацювання вміння вчителя користуватися Інтернет-ресурсами, адже це складає базовий та достатній рівні інформаційно-комунікаційної компетентності педагога.
    Достатній рівень ІК-компетентності вимагає від вчителя не тільки уміння здійснювати пошук матеріалів в мережі Інтернет, але й передбачає:
    • знання про роботу з Інтернет-сервісами;
    • знання орієнтовного переліку існуючих Інтернет-ресурсів та їх використання в освітньому процесі та самоосвітній діяльності;
    • розроблення змісту та методик використання Інтернет-ресурсів у навчально-виховному процесі;
    • розроблення простих Web-сайтів та їх використання під час викладання свого предмету;
    • уміння організувати самостійну навчальну діяльність учнів з використанням Інтернет-ресурсів.
    Проміжними результататми цієї роботи є друк вчителів на Методпорталі, створення власних блогів та блогу конкурсної роботи на "Освіта Запорізького краю - 2015" http://natalaukrainka.wix.com/disturok
    ( матеріал дистанційного курсу з інформатики додамо до 31 счня)

    ОтветитьУдалить
  13. Степненська зш І-ІІІ ступенів
    ІКТ використовується у НВП з учнями і у професійній роботі вчителів.
    Напрями використання ІКТ у школі:
    - Навчально-виховна робота (вчителі проводять уроки з використанням відеоматеріалів, створюють презентації, дидактичні матеріали до уроків, використовують Інтернет-ресурси, віртуальні лабораторії, ППЗ; технічні засоби використовуються у виховній роботі при проведенні класних годин, позакласних заходів)
    - Методична діяльність (проводення електронного документообігу, демонстрація презентацій та відеоматеріалів при проведенні методичних семінарів, друкування розробок уроків на методичних порталах і фахових журналах, участь у конкурсах на Заповікі, створення візиток на Заповікі та використання його ресурсів).
    Для використання ІКТ у школі використовується програмне забезпечення:
    - MS Word; MS Excel; Power Point; MS Pablisher;
    - програма для роботи з електронною поштою, з електронними журналами;
    - програми для проведення семінарів у он-лайн режимі, вебінарів.
    Учителі школи усвідомлюють практичну значущість використання ІКТ на професійному та особистісному рівнях. Усі вчителі школи мають базові практичні навички для роботи з комп’ютером. У 2012 році 8 вчителів школи отримали сертифікати гуртка ІКТ «Інтершкола». Використання ІКТ підвищує навчальну мотивацію учнів та інтерес до навчання. У 2013/2014 н.р. школа отримала диплом районного відділу освіти за активну участь вчителів і учнів школи у конкурсах з комп’ютерної грамотності (конкурси «Бобер», Всеукраїнський конкурс відеокліпів серед учнів та шкіл «skooltv.com», конкурс «Дудл для Google», проект «Безпека в мережі Інтернет», обласний конкурс розробок з навчальних предметів в рамках Року електронної дидактики «Мистецтво навчати», обласний веб-квест для вчителів фізичної культури та основ здоров’я в рамках Року електронної дидактики «Мистецтво навчати», Всеукраїнський конкурс «Твій крок до Безпечного Інтернету», обласний інформаційно-просвітницький медіа-конкурс «Крок у безпечне майбутнє»).
    До інноваційних форм роботи у навчально-виховній діяльності школи відноситься освоєння учителями методики проведення веб-квестів, створення проектів. У школі є один комп’ютерний клас. Є локальна мережа Інтернету, Wi-Fi. Але всі комп’ютери НКК застарілі і потребують оновлення. Для ефективної роботи потрібно, щоб у школі був не тільки НКК, а кожний навчальний клас мав комп’ютер, мультимедійний екран, проектор і доступ до Інтернету. Це велика перешкода для використання ІКТ, для використання технологій Веб 2.0. Серед причин, що стримують використання інформаційно-комунікаційних технологій у школі крім технічних це - труднощі із ремонтом техніки, недостатньої забезпеченості ППЗ, брак часу на освоєння новинок, відсутність методичного забезпечення (наприклад для використання дистанційного навчання). Без розв'язання цих проблем неможливо позитивно вирішити питання ефективного використання ІКТ в цілому.

    ОтветитьУдалить
  14. Малокатеринівський НВК
    Дякую за викладений матеріал, який можна використовувати у своїй роботі. Нещодавно ми отримали новий комп'ютерний клас - це 11 ноутбуків, інтерактивна дошка та проектор. Думаю, що це допоможе нашим педагогам покращити роботу з використання ІКТ та підвищити ефективність навчання дітей.

    ОтветитьУдалить
  15. Мар'ївський НВК
    Сучасне життя вимагає від кожного громадянина вміння швидко і оперативно знаходити потрібну інформацію. На допомогу приходять комп’ютерні технології. Ні для кого не секрет, що користуватися комп’ютером сьогодні уміють не лише дорослі, а й діти. Щоб задовольнити потреби учнів у якісній освіті, забезпечити після закінчення школи їх конкурентну спроможність на ринку праці, відповідність сучасним вимогам, всі вчителі, без винятку, повинні досконало володіти ІКТ. Протягом останніх років адміністрацією школи приділяється велика увага стану інформатизації та комп’ютеризації в закладі. Школою обраний напрямок інформатизації – впровадження інформаційних комп’ютерних технологій у навчально- виховний процес.
    В навчальному закладі в наявності поточний та перспективний план заходів з інформатизації. НВК оснащений двома навчальними комп’ютерними класами. Загальна кількість комп’ютерів в НКК 16 для учнів та 2 для вчителів. Ще 7 комп’ютерів перебуває у користуванні адміністрації школи, бібліотекаря, у кабінетах вчителів – предметників. Обидва НКК підключені до швидкісного Інтернету, у школі присутня зона WI-FI. До НКК мають доступ як вчителі так і діти, де на уроках та в позаурочний час вони можуть скористатися послугами Інтернет – ресурсу, знайти необхідну їм інформацію та використати у навчально – виховній діяльності.
    У школі працює 25 вчителів, багато із них пройшли курси за програмою «Інтел – навчання для майбутнього», 3 вчителів мають сертифікати «Веб -2.0», ще двоє сертифіковані за успішне завершення дистанційного тренінгу «учителя в он-лайні».
    У школі наявні електронні програмні засоби з предметів, які систематично використовують у своїй роботі вчителі.
    У навчальному закладі здійснюється постійна робота з програмами «Курс Школа» та «Курс ДНЗ». НВК має свою електронну скриньку, за допомогою якої відбувається постійний зв’язок з відділом освіти, іншими навчальними закладами.
    З початку 2014-2015 навчального року на платформі «Класна оцінка» створений електронний журнал навчального закладу, а також відновив свою роботу сайт Мар’ївського НВК.
    Також, за допомогою програми «Raid Call», відбуваються он – лайн засідання вчителів РМПК.
    Адміністрація школи та вчителі велику увагу приділяють використанню ІКТ не лише при підготовці уроків, але й під час нарад при директорі, педагогічних рад, батьківських зборів та ін.. Деякі вчителі мають свої власні сайти та блоги. Використання ІКТ в методичній та навчально – виховній роботі є показником росту та розвитку, якого вимагає від нас сучасність.

    ОтветитьУдалить
  16. Августинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Ралко О.І.
    Метою науково-методичної роботи в Августинівській ЗОШ І-ІІІ ступенів є забезпечення умов для формування особистості педагога через створення наукового простору, системи інформаційного і комп'ютерного забезпечення. Реалізація поставленої мети вимагає забезпечення модернізації всієї науково - методичної роботи з використанням новітніх технологій і активне використання їх під час проведення методичних заходів та виконання педагогічних проектів, які включають розробку ефективних методик використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі підготовки професійно компетентного фахівця.
    Використання ІКТ в методичній роботі закладу освіти виявляється в :
    - оформленні результатів самоосвіти педагогів;
    - оформленні ділової документації
    - оформлення матеріалів атестації педагогів;
    - оформлення методичного куточка;
    - оформлення творчих звітів педагогів;
    - оформлення порт фоліо педагогів;
    - оброблення результатів проведення діагностики у вигляді схем,діаграм, моделей;
    - розробка презентацій до семінарів,консультацій , творчих звітів;
    - виготовлення ігрового дидактичного матеріалу для роботи з дітьми;
    - висвітлення самоосвітньої роботи вчителів на веб-сайтах.

    ОтветитьУдалить